با توجه به گستردگی روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد مستقیم آن در کسب کار امروز، پشتیبانی از زیرساخت ها و سرویس های مرتبط با فناوری اطلاعات تبدیل به یکی از اصلی ترین نیازها و عنصری جدایی ناپذیر در رسیدن به اهداف مورد نظر کسب و کارها شده است.
استفاده از تکنولوژی گر چه باید کارها را آسان تر کند اما همیشه این طور نیست! مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که با توجه به وابستگی روز به روز بیشتر سازمانها به شبکه های رایانه ای، چه کاری باید انجام داد تا این سیستم همواره در حال کار بوده و خللی در کار سازمان وارد نشود . با این احوال لزوم داشتن تیم پشتیبانی شبکه و زیرساخت در همه شرکتها و سازمانها امری لازم و ضروری می باشد .
کارشناسان گروه مهندسی تام تلکام در جهت رفع نیاز سازمانها و شرکتها برای پشتیبانی از شبکه و زیرساختهایشان با تکیه بر دانش فني کارشناسان متخصص و مجرب خود، خدماتي متفاوت و فراتر از انتظار به مشتریان در زمینه پشتیبانی و نگهداری سرویس های شبکه ، زیرساخت شبکه و همینطور پشتیبانی از تجهیزات رایانه ای ارائه مینماید. خدماتی که در ذیل به بخشي از آنها اشاره شده است، بر اساس استانداردهایي بین المللی و در قالب قراردادهای پشتیبانی در تیپهای متنوع ارائه میگردد.
پس از دریافت تماس از سوی شرکت ها و سازمانها به بررسی اولیه شبکه کارفرما شامل نوع ارتباطات شبکه، تعداد کلاینت ها، سروها، سرویس ها و نیازها و عواملی که به نوع خدمات پشتیبانی مربوط میگردد میپردازیم و با توجه به نیاز و وسعت هر مجموعه طرح پشتیبانی متناسب با آن مجموعه را ارائه می کنیم. پس از تایید و عقد قرارداد، مراحل اجرای پروژه آغاز میگردد.
اولین مرحله پس از شروع همکاری جهت پشتیبانی آنالیز و بررسی وضعیت موجود شبکه می باشد.
پس از بررسی وضعیت موجود، نیاز به بهینه سازی و رفع ایرادات در صورت وجود می باشد.
پس از بهینه سازی شبکه و آماده سازی آن برای کارکرد هرچه بهتر، پشتیبانی مستمر از شبکه و زیر ساخت آغاز میگردد. تیم پشتیبانی شرکت ما با بهره مندی از نیروهای متخصص، تمام نیازهای شبکه، سخت افزارها و نرم افزارهای سازمان شما را پوشش می دهد.
در این نوع پشتیبانی، با توجه به نیاز کارفرما و وسعت شبکه موجود کارشناس مقیم در محل کارفرما به منظور بررسی مشکلات شبکه و رفع نیازهای مشتری، بصورت تمام وقت استقرار می یابد. در این طرح، کارشناس مستقر مانند یک مدیر شبکه، نگهداری شبکه و زیر ساخت را بر عهده دارد. و تفاوت آن با استخدام نیروی IT در این است که تیم کارشناسان بر تمامی اجزای شبکه و زیر ساخت نظارت کامل دارند
کارشناس بصورت دوره ای و در مواقع بروز مشکل اعزام می شود. مدت حضور کارشناس در محل، تا زمان برطرف شدن کامل مشکل می باشد.
به منظور پوشش نیاز سازمان های بزرگ و یا سازمان هایی با شبکه وسیع، تیم کارشناسی اعزام خواهد شد.
کارشناسان فنی شرکت روی سیستم مشتری از طریق نرم افزار های امن و دسترسی های از قبل تعریف شده ریموت زده و علاوه بر بررسی وضعیت سیستم ها، مشکلات بوجود آمده را برطرف می کنند.
در این نوع پشتیبانی، در پروژه هایی که امکان ریموت وجود ندارد کارشناسان پشتیبانی از طریق تلفن راهنمایی های لازم را به مشتریان ارائه می کنند.
اطلاعات در سازمان ها همواره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده است. از بین رفتن اطلاعات می تواند خسارت غیر قابل جبرانی را به سازمان تحمیل کند.
به منظور حصول اطمینان از روند پشتیبانی، موارد زیر بصورت هفتگی و با ریموت روی سایت مشتریان چک می شود.