امروزه ITIL فراگیرترین رویکرد مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در جهان است؛ رویکردی که بهگونهای عملی و نه صرفا نظری، قالبی را برای شناسایی، برنامهریزی و طراحی، ارایه و انتقال، پشتیبانی و بهبود مستمر خدمات فناوری اطلاعات، با تمرکز بر نیازمندیهای یک کسب وکار فراهم میکند.
بر همین اساس مدیران تام تلکام با استفاده از استاندارد جهانی ITIL به پیشرفت شگرفی در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات رسیده اند که میتوان با استفاده از این تجربه سازمانها را در بهبود فرآیندهای کسب کار یاری رسانند.
ماهیت ITIL به گونه ایست که شرکتها و واحدهای فناوری اطلاعات میتوانند با توجه به بودجه و دامنه مورد انتظار فعالیتها و سرویس خود نسبت به پیاده سازی زیرساختهای فناوری اطلاعات به صورت کلی و جزئی اقدام نموده و از مزایای آن بهره مند گردند.