logo

شرکت تام تلکام

گروه فناوري اطلاعات و ارتباطات تام تلکام. پيشرو در زمينه تکنولوژي هاي روز شبکه
info@tamtelecom.ir
تلفن : 40227951-021
فکس: 40227952-021
 

مشاوره مدیریتی

مدیریت بر پایه استاندارد ITIL :

امروزه ITIL فراگیرترین رویکرد مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در جهان است؛ رویکردی که به‌گونه‌ای عملی و نه صرفا نظری، قالبی را برای شناسایی، برنامه‌ریزی و طراحی، ارایه و انتقال، پشتیبانی و بهبود مستمر خدمات فناوری اطلاعات، با تمرکز بر نیازمندی‌های یک کسب ‌وکار فراهم می‌‌کند.

بر همین اساس مدیران تام تلکام با استفاده از استاندارد جهانی ITIL به پیشرفت شگرفی در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات رسیده اند که میتوان با استفاده از این تجربه سازمانها را در بهبود فرآیندهای کسب کار یاری رسانند.

در مدیریت تام تلکام از موارد زیر در جهت بهبود این شرایط استفاده شده است:

  1. بر طرف نمودن نیازها و خواسته های مشتری از طریق ارائه سرویس دارای ارزش به او
  2. همسوسازی و یکپارچه سازی استراتژی های سرویس با استراتژی کسب و کار و نیازهای مشتری
  3. قابل اندازه گیری نمودن، نظارت بر عملکرد و ایجاد بهبود در سرویس ها و عملکرد ارائه کننده سرویس
  4. مدیریت نمودن سرمایه ها و بودجه فناوری اطلاعات
  5. مدیریت ریسک
  6. مدیریت دانش و فناوری
  7. مدیریت قابلیت ها و منابع برای ارائه سرویسهای اثربخش و کارا
  8. ارتقا فرهنگ سازمانی در راستای دستیابی به موفقیتهای فردی و گروهی مورد انتظار
  9. ارتقاء میزان مشارکت مشتریان و بهبود ارتباط با آنها
  10. قابل کنترل نمودن سرویس ها و دستاوردهای دیگر از طریق مدیریت ارزشهای فردی و سازمانی
  11. بهینه سازی و کاهش هزینه ها با حفظ و یا ارتقای کیفیت

ماهیت ITIL به گونه ایست که شرکتها و واحدهای فناوری اطلاعات میتوانند با توجه به بودجه و دامنه مورد انتظار فعالیتها و سرویس خود نسبت به پیاده سازی زیرساختهای فناوری اطلاعات به صورت کلی و جزئی اقدام نموده و از مزایای آن بهره مند گردند.

مزایای تجاری:

  • کیفیت اصلاح‌شده نهایی عملیات‌های تجاری با تضمین پشتیبانی فرآیندهایIT از فرآیندهای تجاری
  • پشتیبانی معتبرتر تجاری از جانب فرآیندهایی از قبیل مدیریت وقایع و مدیریت تغییر و همچنین Service Desk
  • مشتریان می‌دانند که چه انتظاراتی از IT داشته و چه چیزی برای تضمین ارائه آن لازم است
  • بهره‌وری افزوده سازمان و کارمند مشتری بدلیل اعتبار بیشتر و دسترس‌پذیری بالاتر سرویس‌هایIT
  • رویه‌های استمرار خدمات IT بیشتر روی نیازهای سازمان تجاری بوده و درصورت لزوم اطمینان بیشتری به توانایی تبعیت از آن‌ها وجود دارد
  • روابط کاری بهتر بین مشتریان و سرویس‌دهنده IT
  • افزایش رضایت مشتری زیرا سرویس دهنده آگاه بوده و آنچه مورد انتظار مشتریان است ارائه می‌نماید.

مزایای مالی:

  • سرویس‌هایIT و زیرساخت IT با توجیه اقتصادی
  • پس از پیاده‌سازی، تمامی فرآیندهای Service Management، منافع مالی بلندمدتی را بدنبال خواهند داشت
  • هزینه اعمال تغییر کاهش یافته و تأثیر روی سازمان به حداقل می‌رسد
  • زمانیکه دیگر نیازی به اجزاء نباشد، قراردادهای نگهداری برای نرم‌افزار و سخت‌افزار لغو خواهند شد
  • ظرفیت «تولید به موقع» با ارائه ظرفیت مناسب پیش از تقاضا
  • هزینه مناسب تداوم سرویس

مزایای نوآوری:

  • درک روشن‌تر نیازمندی‌های تدارک سرویسIT تضمین می‌نماید که سرویس‌هایIT ارائه شده از فرآیندهای تجاری پشتیبانی می‌کنند
  • انعطاف‌پذیری بیشتر برای سازمان از طریق درک اصلاح‌شده پشتیبانیIT
  • احتمال انعطاف‌پذیری افزوده و انطباق‌پذیری در سرویس‌ها
  • توانایی بهبودیافته برای تشخیص روندهای تغییر و انطباق سریع با الزامات جدید و پیشرفت‌های بازار (لبه رقابت)